Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy az bokik.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Elfogadom
AA

Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszter - A Klaszter rövid bemutatása

A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara a helyi vállalkozókkal együtt kezdettől fogva törekedett arra, hogy a főutca, az ott zajló kereskedelem feltételei méltóak legyenek egy megyeszékhelyhez. Ezt stratégiai kérdésnek tekinti akár a munkahelyteremtő befektetések, akár az itt élők közérzete, életminősége szempontjából.

Emiatt sok javaslatot adott, és több alkalommal kezdeményezett egyeztetést a várossal. Elhangzott: a vállalkozók maguk is készek tenni azért, hogy a főutcai kép pozitívan változzon, a főutca visszanyerje korábbi szerepét, jelentőségét, attraktivitását. Sok Miskolcot szerető, az iránt felelősséget érző helyi vállalkozás vezetője jelezte elképzeléseit, gondolatait: ezeket a szándékokat fogja össze a 2011-ben megalakult Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszter.

 

A klaszter menedzselésével kapcsolatos feladatainak ellátásával a BOKIK Nonprofit Szolgáltató Kft-t (mely a klaszter egyik alapító tagja) bízták meg. A cég 15 800 000 Ft pályázati támogatást nyert el az ÉMOP 1.2.1.11.2011.0025 pályázat keretében, melyhez 3 950 000 Ft önerőt biztosított a projekt megvalósításához.

 

A pályázati megvalósítás ideje: 2012.február 1. – 2013. szeptember 30.

 

 Megvalósult tevékenységek a pályázat keretében:

 -      5 tanulmányút: (Győr, Zakopane, Szeged, Kassa, Debrecen): egyeztetések helyi szakemberekkel,

        a helyben meghatározó belvárosi vállalkozásokkal és szervezetekkel; cél: tapasztalatcsere, jó

        gyakorlatok tanulmányozása;

-       3 szaktanulmány elkészíttetése (melyeket a Miskolci Egyetem Marketing Intézete készített) és

        prezentálása,

 

A, „A Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszter stratégiája és trendelemzése” egy megvalósíthatósági tanulmány keretében, amely kiterjed a belváros helyzetének felmérésére, fejlődési trendjeinek elemzésére, a fejlesztési lehetőségek feltárására.

B, „Exkluzív termékeket árusító, kívánatos cégek megjelenése a főutcán” című tanulmány

C, „Helyi termékeket árusítási koncepciójának, működési feltételeinek kialakítása, ehhez megyei és régióbeli termékek összegyűjtése” című tanulmány elkészíttetése

-       3 önálló rendezvény megvalósítása: 2012. május, 2012. szeptember, 2013. május (fókuszban: a           helyi termékek, a helyi vállalkozások; térítésmentes megjelenési lehetőség színvonalas

        faházakban, a miskolci főutcán és környékén);  

-       A rendezvényekhez kapcsolódó promóció biztosítása (TV riportok, PR cikkek offline és online egyaránt)

-       a project menedzsment szervezet felállítása, működtetése, adminisztráció

 

Projekten kívüli tevékenységek, akciók:

-       bevásárlónap szervezése (70 főutcai üzlet részvételével), kapcsolódó promóció térítésmentes

        biztosítása az akcióban részt vevő üzleteknek (plakát, online és offline megjelenés)                               

-       kirakatverseny szervezése (15 főutcai üzlet részvételével), kapcsolódó promóció térítésmentes

        biztosítása az akcióban részt vevő üzleteknek (plakát, online és offline megjelenés)                               

-       folyamatos együttműködések kialakítása, kapcsolódás nagyobb belvárosi rendezvényekhez

        (Operafesztivál, Kocsonyafesztivál, Adventi vásár, Miskolczi Vásár, Játékos VárosJárás,

        Színházünnep, Borangolás); fókuszban: a helyi termékek, a helyi értékek (népművészet,

        iparművészet, gasztronómia) a helyi vállalkozások; térítésmentes megjelenési lehetőség

        biztosítása színvonalas faházakban, a miskolci főutcán és környékén);  

-       kedvezményes vásárlási lehetőség biztosítása a klasztertagoknál, az egyes rendezvényekhez

        kapcsoltan: Operafesztivál, Játékos VárosJárás; (szórólap, ingyenes promóció biztosítása)

-       komplex, a főutcát érintő javaslatok eljuttatása a város felé; (régóta fennálló és jelenlegi gondok,

        problémák megfogalmazása, esetleges megoldási javaslatok megfogalmazásával)

-       bemutatkozás különböző eseményeken, konferenciákon (pl.: Marketing Szimpózium, Miskolc;

         Reklámnapok, Szeged),

-       folyamatos információ annak érdekében, hogy a főutcát érintő kérdésekben a klaszter véleménye

        is érzékelhető, mérvadó legyen (pl.: www.bokik.hu honlapján és hírleveleiben, Gazdasági

        Iránytű magazinban),

-       egységes arculati elemek tervezése (logó, matrica)

-       önálló aloldal biztosítása (www.bokik.hu oldalon)

 

További eredmények: (melyekben a klaszternek kisebb, vagy meghatározó szerepe volt):

-       30%-os bérleti díj csökkentés az üzlethelyiségek részére (2011.),

-       ingyenes hétvégi parkolási lehetőség a belvárosi (Régiposta u.) mélygarázsban (2012., 2013),

-       rendeletmódosítás: több belvárosi parkolóhely kikerülése a turisztikailag frekventált besorolásból

        (2012.),

-       90%-os díjkedvezmény a főutcai üzlethelyiségek előtti 4 m2-es terület bérlésére (2013. május-

        augusztus),

-       ingyenes hétvégi parkolási lehetőség 2 belvárosi (Régiposta u., Európa tér) mélygarázsban

        (2013. május- augusztus),

-       a mélygarázsokban parkolók ingyenesen utazási lehetősége a villamos főutcai szakaszán

        (2013. május- augusztus),

-       a bérlő előzetes bérbeadói hozzájárulás alapján, a helyiség értékét jelentősen növelő, egyébként

        bérbeadóra tartozó munkát kíván a helyiség vonatkozásában elvégezni, a bérbeadó a bérlő

        költségeinek legfeljebb 50 %-át (meghatározott feltételek alapján) egészben vagy részben

        megtérítheti,

-       meghosszabbított nyitva tartás kedvezménye (Hétköznap legalább 9-18,

        szombaton és vasárnap legalább 9-13 óráig) tartó nyitva tartás teljesítése esetén: - 0,15 %.

 

A klaszter támogató szervezetei:

Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Kereskedelmi és Iparkamara,

Miskolci Egyetem Marketing Intézet,

Miskolci Ingatlangazdálkodó Zrt. (MIK Zrt.),

MKK Miskolci Kulturális Központ,

Miskolci Operafesztivál Nonprofit Kft.,

Miskolci Nemzeti Színház

 

További célok:

A klaszter működésének hosszú távú céljai között szerepel, hogy Miskolc főutcája ismét megteljen élettel, vonzóvá váljon mind a turisták, mind a helyiek számára, csökkenjen az üresen álló üzletek száma, minőségi bérlők jelenjenek meg: megálljanak a negatív folyamatok.

Főként a kereskedelem, a gazdaság oldaláról megközelítve, érdekérvényesítési lehetőségeiket segítve, a belváros fejlődésének érdekében (ide értve a közös gondolkodást, összehangolt akciókat, marketingtevékenységet, összefogást, folyamatos kommunikációt; a jelentősebb helyi rendezvényekhez, programokhoz való kapcsolódást) további együttműködések kialakítása. (helyi és országos szervezetek, helyi vállalkozások, helyi értékek képviselői).

A klaszter a továbbiakban is azt kívánja segíteni, hogy Miskolc belvárosa és főutcája olyanná váljon, amely támogatja a gazdaságfejlesztést, a befektetők vonzását, a helyi vállalkozások megerősödését, amely a belvárosban vonzza a turistákat és az itt élőket egyaránt.


Kapcsolat:
- Szarkáné Sipos Szonja
klasztermenedzser
telefon: 06-46-501-878
e-mail: sipos.szonja@bokik.hu

- Bárdos István
elnök
Miskolc Belvárosi Gazdaságfejlesztő Klaszter