2024. január 1-től a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató, az egyéni vállalkozó, a mezőgazdasági őstermelő és a Tbj. 87. § (3) bekezdése szerinti személy (ún. "önfoglalkoztató") kérelmet kizárólag az egészségbiztosító által erre a célra rendszeresített, a Kormány rendeletében meghatározott egységes, személyre szabott ügyintézési felületen (a továbbiakban: SZÜF) közzétett űrlap alkalmazásával elektronikus úton nyújthatja be.
2023. december 31. napját követően az ÁNYK-ból beküldött Foglalkoztatói igazolást, Igénybejelentést és Adatlap folyamatos keresőképtelenség igazolásához elnevezésű nyomtatványokat az egészségbiztosító nem fogja befogadni.
Igénybejelentésre a SZÜF-ön az EGÉSZSÉGÜGY / EGÉSZSÉGBIZTOSÍTÁS PÉNZBELI ELLÁTÁSAI menüpontból elérhető űrlapon van lehetőség. (Benyújtható: Ügyfélkapuról, Cégkapuról, Hivatali kapuról)
Meghatalmazott általi űrlapbenyújtására továbbra is van lehetőség, melynek feltétele, hogy az RNY-ben megtörténjen a megfelelő ügyintézési rendelkezés megtétele.
Az ÁNYK-s nyomtatványok kivezetésével egyidejűleg megújításra kerülnek a Magyar Államkincstár által rendszeresített, a biztosítottak által kitöltendő különböző nyomtatványok is (például CSED, GYED, örökbefogadói díj igénylésére szolgáló kérelmek).
A Magyar Államkincstár részletes tájékoztatást nyújt arról, hogy az egyes tárhelyek használata esetén hogyan lehet sikeresen beküldeni az űrlapot, illetve, hogy mikor szükséges az RNY-ben ügyintézési rendelkezést tenni és hogyan.
Az Elektronikus ügyintézési és RNY tájékoztató: