Helyzetelemzés, az erőforrások felmérése, a megfelelő fejlesztések és beszállítók kiválasztása, a források felkutatása és a kiválasztott informatikai megoldás bevezetése jelenti a főbb feladatokat egy vállalkozás digitalizációja során. Jó hír, ehhez rendelkezésre áll ingyenes szakértő segítség is.
Egy digitalizációban gondolkodó vállalkozásnak fel kell mérnie, a cég folyamatai igénylik-e az informatikai támogatást és rendelkezésre áll-e a megfelelő személyi, anyagi, tárgyi erőforrás a fejlesztéshez.
„A díjmentes audit során a Modern Vállalkozások Programjának tanácsadója áttekinti a cég digitális állapotát. Megnézi, hogyan épülnek fel a cég folyamatai, lehet-e őket optimalizálni, automatizálni. Megvizsgálja a meglévő informatikai eszközöket, valamint az üzleti folyamatok megszervezéséhez, ügyfélkiszolgálásához, döntéstámogatáshoz használt szoftvereket” – ismerteti a fejlesztést megalapozó lépéseket Koleszár Péter, a Program vezető IKT tanácsadója. Ezt követően fejlesztési koncepció készül, ami kijelöli a célt, megmutatja az odavezető utat. Ebből kiderül, hogy milyen szoftvert, megoldást érdemes választani, hogy mennyiért és miből lehet fejleszteni, illetve kik lehetnek a megfelelő beszállítók.
A fejlesztést lehetővé tévő források elnyeréséhez pályázatíró szükséges, akinél a gyakorlatot, ajánlást, referenciát kell figyelembe venni. Fontos, hogy olyat válasszon a vállalkozó, aki a teljes folyamaton át támogatja a céget. Az informatikai beszállítónak pedig legyen megfelelő tudása, elégedett ügyfelei, és mindenekelőtt kapacitása a tervezett munkálatokhoz. Fontos, hogy jól ütemezhető és átlátható tevékenységre adjon ajánlatot és folyamatosan rendelkezésre álljon.
Ami a megvalósítást illeti, alapszintről indulva akár pár nap alatt is elérhetők az első eredmények. Ha egy vállalkozás korábban még nem alkalmazott semmilyen fejlett megoldást, akkor minimális betanítással, infrastrukturális beruházás nélkül is elindulhat a digitalizáció útján. A komolyabb projektek, így például a belső folyamatok automatizálása viszont több hónapos munka. A megoldásokat egy jól végig gondolt koncepció mentén szinte teljes mértékben finanszírozni lehet az uniós támogatási programokból.
A gyakorlatban a honlapkészítés, vállalatirányítási szoftver, valamint az elektronikus iratkezelést, a távmunkát és a HR-feladatokat, kontrollingot támogató informatikai megoldások a legnépszerűbbek. A Program eddigi tapasztalatai alapján a vállalkozások elsősorban a cégük állapotának felmérésében, majd a megfelelő pályázat, pályázatíró és informatikai beszállító kiválasztásában szorulnak segítségre. Mindezekhez díjmentes, szakmai segítséget nyújt a Modern Vállalkozások Programja.
A Program részleteiről és az elérhető megoldásokról, a szakmai eseményekről a www.vallalkozzdigitalisan.hu oldalon tájékozódhat.
Ha szeretné az informatika által vállalkozása hatékonyságát és versenyképességét növelni, keresse megyei tanácsadóját:
Dudás Róbert
Email: dudas.robert@ginop-mkik.hu
Mobil: +36-20-324-0153
Kovács István
Email: kovacs.istvan@ginop-mkik.hu
Mobil: +36-20-264-0574